Invis voor organisaties

/
Invis voor organisaties

DEELNEMEN AAN DE DIGITALE SOCIALE KAART INVIS

Bent u (een nieuwe) deelnemer aan de digitale sociale kaart Invis? Hier leest u in het kort wat deelname aan Invis inhoudt voor organisaties.

Wilt u met uw organisatie meedoen aan de digitale sociale kaart? Dan kunt u zich aanmelden!

Vrouw met blond haar en grote glimlach

UW GEGEVENS BEHEREN VIA INVIS

OVER INVIS

Vrouw in gele trui zit tegen een witte zitbank aan met laptop op schoot

WAT IS INVIS?

Invis is een digitale sociale kaart. Een sociale kaart is een website met de gegevens van organisaties op het gebied van zorg, ondersteuning, opvoeden, werk en inkomen. De gemeente zorgt voor een sociale kaart. Zodat inwoners die zorg of hulp nodig hebben, makkelijk de weg kunnen vinden naar informatie en hulpverlening.

De sociale kaart Invis is een informatiesysteem waarin organisaties zelf hun gegevens kunnen beheren. Dit systeem zorgt ervoor dat de gegevens in de sociale kaart actueel blijven. Zo blijft de sociale kaart betrouwbaar.

VAN WIE IS INVIS?

Elkander is het bedrijf achter Invis. Wij onderhouden de sociale kaart. Elkander doet dit in opdracht van verschillende Nederlandse gemeentes (en soms andere instellingen). Benieuwd waar Invis is? Bekijk dan het overzicht van alle gemeenten met Invis:

Mensen rapen zwervafval, op de voorgrond glimlachende vrouw met witte vuilniszak

KOST INVIS GELD?

Organisaties in Invis betalen niets voor de vermelding in de sociale kaart. De gemeente is de opdrachtgever van de sociale kaart en wil graag dat zoveel mogelijk organisaties deelnemen. Deelname aan de sociale kaart is en blijft dus gratis.

WIE CONTROLEERT DE GEGEVENS

De Servicedesk van Elkander vraagt u om zelf uw gegevens te controleren, als u deelneemt aan de sociale kaart. Dit doen wij om de gegevens in de sociale kaart actueel te houden. Wij hebben met de gemeente afgesproken dat de gegevens in de sociale kaart minstens 2 keer per jaar gecontroleerd worden. U ontvangt dus regelmatig herinneringen om uw gegevens te controleren.

VRAGEN?

Heeft u vragen over de deelname aan Invis, neem dan contact op met de Servicedesk van Elkander. De Servicedesk staat klaar voor alle beheerders in de sociale kaart die tegen vragen of problemen aanlopen. Elke werkdag bieden zij daarbij persoonlijke ondersteuning via telefoon en e-mail.

OVER INVIS

Dank voor de deskundige betrokkenheid bij het aanpassen en updaten van onze sociale kaart! Het is heel overzichtelijk en mooi geworden.

 

Beleidsmedewerker welzijn, 
Gemeente Beesel

De Servicedesk van Elkander biedt fantastische dienstverlening!

Muziektherapeut, 
Praktijk Muziekdoen, Groningen

Het is een succes omdat je een extern iemand hebt die de kennis en de expertise heeft voor het bijhouden van zo’n website. En die ook de focus heeft op die website. In plaats van iemand bij de gemeente die het erbij doet. En Frodo doet ook gewoon dat extra stapje.

Zelda Meerdink
beleidsadviseur Welzijn, 
gemeente Uithoorn

In de nieuwe website worden verenigingen en bedrijven eraan herinnerd dat ze hun gegevens actueel moeten houden. Dat vind ik heel waardevol.

voorzitter, 
Stichting Promotie Ruinen

De website DeventerWijzer is erg goed toegankelijk voor mensen met een visuele beperking. Volgens mij hebben de websitebouwers niks meer te leren op dat gebied.

Jalp-bezoeker met een visuele beperking, 

Baarn maakt vanaf voorjaar van 2018 gebruik van PitBaarn.nl. De website is zeer overzichtelijk, bevat veel actuele informatie met koppelingen naar lokale organisaties en bedrijven via de sociale kaart Invis.

Webbeheerder, 
Pitbaarn.nl

“Zowel qua techniek als qua redactie van onze website neemt Elkander ons veel werk uit handen. Met Elkander kunnen we goed sparren over nieuwe doorontwikkelingen voor Samen Doen in Dalfsen.”

communicatieadviseur, 
gemeente Dalfsen

“Fijn dat de medewerkers van Elkander altijd zo snel reageren op vragen, en zo goed uitleggen waarom ze iets op een bepaalde manier doen. Dit helpt mij bij het maken van redactionele keuzes.”

Ondersteuner Serviceplein, 
Gemeente Heemskerk

“De eerste reacties op onze nieuwe website van gebruikers: ‘Fris, overzichtelijk en goed bruikbaar voor inwoner en professional!’ “

Senior projectmedewerker, 
Bibliotheek Deventer

“Ruinen heeft een heleboel clubs en verenigingen en met de nieuwe website zijn die beter vindbaar. Daarnaast helpt het verenigingen om hun activiteiten op elkaar af te stemmen.”

opbouwwerker, 
Welzijn de Wolden