Invis voor organisaties
DEELNEMEN AAN DE DIGITALE SOCIALE KAART INVIS
Bent u (een nieuwe) deelnemer aan de digitale sociale kaart Invis? Hier leest u in het kort wat deelname aan Invis inhoudt voor organisaties.
- Uw gegevens getoond op de website van de gemeente
- Controle over uw eigen gegevens
- Actief in zo’n 40 gemeenten
- Deelname voor u gratis
Wilt u met uw organisatie meedoen aan de digitale sociale kaart? Dan kunt u zich aanmelden!
UW GEGEVENS BEHEREN VIA INVIS
OVER INVIS
WAT IS INVIS?
Invis is een digitale sociale kaart. Een sociale kaart is een website met de gegevens van organisaties op het gebied van zorg, ondersteuning, opvoeden, werk en inkomen. De gemeente zorgt voor een sociale kaart. Zodat inwoners die zorg of hulp nodig hebben, makkelijk de weg kunnen vinden naar informatie en hulpverlening.
De sociale kaart Invis is een informatiesysteem waarin organisaties zelf hun gegevens kunnen beheren. Dit systeem zorgt ervoor dat de gegevens in de sociale kaart actueel blijven. Zo blijft de sociale kaart betrouwbaar.
VAN WIE IS INVIS?
Elkander is het bedrijf achter Invis. Wij onderhouden de sociale kaart. Elkander doet dit in opdracht van verschillende Nederlandse gemeentes (en soms andere instellingen). Benieuwd waar Invis is? Bekijk dan het overzicht van alle gemeenten met Invis:
KOST INVIS GELD?
Organisaties in Invis betalen niets voor de vermelding in de sociale kaart. De gemeente is de opdrachtgever van de sociale kaart en wil graag dat zoveel mogelijk organisaties deelnemen. Deelname aan de sociale kaart is en blijft dus gratis.
WIE CONTROLEERT DE GEGEVENS
De Servicedesk van Elkander vraagt u om zelf uw gegevens te controleren, als u deelneemt aan de sociale kaart. Dit doen wij om de gegevens in de sociale kaart actueel te houden. Wij hebben met de gemeente afgesproken dat de gegevens in de sociale kaart minstens 2 keer per jaar gecontroleerd worden. U ontvangt dus regelmatig herinneringen om uw gegevens te controleren.
VRAGEN?
Heeft u vragen over de deelname aan Invis, neem dan contact op met de Servicedesk van Elkander. De Servicedesk staat klaar voor alle beheerders in de sociale kaart die tegen vragen of problemen aanlopen. Elke werkdag bieden zij daarbij persoonlijke ondersteuning via telefoon en e-mail.
050 277 0950
OVER INVIS
Dank voor de deskundige betrokkenheid bij het aanpassen en updaten van onze sociale kaart! Het is heel overzichtelijk en mooi geworden.
De Servicedesk van Elkander biedt fantastische dienstverlening!
Het is een succes omdat je een extern iemand hebt die de kennis en de expertise heeft voor het bijhouden van zo’n website. En die ook de focus heeft op die website. In plaats van iemand bij de gemeente die het erbij doet. En Frodo doet ook gewoon dat extra stapje.
In de nieuwe website worden verenigingen en bedrijven eraan herinnerd dat ze hun gegevens actueel moeten houden. Dat vind ik heel waardevol.
De website DeventerWijzer is erg goed toegankelijk voor mensen met een visuele beperking. Volgens mij hebben de websitebouwers niks meer te leren op dat gebied.
Baarn maakt vanaf voorjaar van 2018 gebruik van PitBaarn.nl. De website is zeer overzichtelijk, bevat veel actuele informatie met koppelingen naar lokale organisaties en bedrijven via de sociale kaart Invis.
“Zowel qua techniek als qua redactie van onze website neemt Elkander ons veel werk uit handen. Met Elkander kunnen we goed sparren over nieuwe doorontwikkelingen voor Samen Doen in Dalfsen.”
“Fijn dat de medewerkers van Elkander altijd zo snel reageren op vragen, en zo goed uitleggen waarom ze iets op een bepaalde manier doen. Dit helpt mij bij het maken van redactionele keuzes.”
“De eerste reacties op onze nieuwe website van gebruikers: ‘Fris, overzichtelijk en goed bruikbaar voor inwoner en professional!’ “
“Ruinen heeft een heleboel clubs en verenigingen en met de nieuwe website zijn die beter vindbaar. Daarnaast helpt het verenigingen om hun activiteiten op elkaar af te stemmen.”