Nieuws

/Nieuws
foto van medewerkers van Elkander en Wegwijzer op het VNG-congres.

Samenwerking tussen Elkander en WegWijzer

Vanaf dit jaar (2018) werkt Elkander samen met WegWijzer, de informatiediensten van de bibliotheken. De bibliotheek is een knooppunt voor de realisatie van maatschappelijke doelen. Daarvoor werkt de bibliotheek samen met maatschappelijke organisaties. WegWijzer ondersteunt deze maatschappelijke rol van de

Screenshot van de citymarketing-website Ruinen.nl

Citymarketing via de sociale kaart

Het Drentse brinkdorp Ruinen is een uitgebreid digitaal dorpsplatform rijker. Ruinen.nl is sinds 22 juni live met een inwonersgids, ondernemersplatform en toeristenportaal. Het is de eerste citymarketingwebsite op basis van de sociale kaart.

Foto van een tablet met daarop de website SterkRenkum.nl

Sterk design voor het sociaal domein

Voor de gemeente Renkum maakte Elkander samen met ontwerpbureau Noeste IJver een nieuw design. Het is een vriendelijk, fris design dat op alle apparaten goed tot zijn recht komt. Prominent op Sterk Renkum zijn de persoonlijke verhalen over onderwerpen op

Foto van een oudere man die een telefoon bekijkt.

Jalp is vernieuwd

Begin april is Zoetermeerwijzer.nl online gegaan, een vernieuwde website voor het sociaal domein in de gemeente Zoetermeer. Hiermee is ook de eerste vernieuwde Jalp-website een feit. De indeling, inhoud en techniek zijn grondig vernieuwd. Betrokken klanten en inwoners hebben ons geholpen door

Foto van professionals achter een spreadsheetprogramma op de computer

Jalp PRO: Zorginkoop in de sociale kaart

De nieuwste loot aan de stam van Invis en Jalp is Jalp PRO. Via deze uitbreiding koppel je informatie over (zorg)contracten en tarieven eenvoudig aan de gegevens van organisaties, die toch al in de sociale kaart staan. Zo maakt Jalp

Jalp helpt bij het keukentafelgesprek

Hoe kunnen gemeentes hun informatievoorziening over het keukentafelgesprek verbeteren? De Cliëntenmonitor van Aandacht voor Iedereen (AVI) doet een aantal aanbevelingen voor ‘transparante keukentafelgesprekken’. Een van de belangrijkste: de burger moet goed voorbereid zijn op het keukentafelgesprek en zelf nadenken over

Foto van twee mensen met een uitgevouwen plattegrond

Nut en noodzaak van de sociale kaart

Heeft een gemeente een sociale kaart nodig voor het digitale Wmo-loket of het digitale CJG? ‘Welnee, als iemand een organisatie nodig heeft die maaltijden aan huis brengt dan zoek je toch gewoon op Google!’ Maar het is toch handig voor een professional in