Nieuws

/Nieuws

Info voor iedereen: het informatiepunt

Elkander werkt aan een nieuw digitaal informatiepunt in opdracht van de Koninklijke Bibliotheek (KB). Het Informatiepunt is er voor mensen die laaggeletterd zijn en/of digitaal niet zo vaardig. De website heeft een zeer toegankelijke, rustige interface en eenvoudig taalgebruik. De

Foto van dames op leeftijd die samen buiten sporten (positieve gezondheid)

De positieve aanpak: preventie via de sociale kaart

Waar denkt u aan wanneer u praat over ‘de sociale kaart’? Een interactieve lijst van fysiotherapeuten en thuiszorgorganisaties? Alfabetisch gesorteerd en misschien ook weergegeven op een kaart? Daar denken wij anders over. We helpen u uit de droom en we

Een vrouw met een doos tweedehands spullen in een kringloopwinkel

Armoedebestrijding via de sociale kaart

Limburgers met een laag inkomen hebben er sinds kort een handige digitale informatiebron bij. Op Kleinebeurslimburg.nl vinden zij sinds deze maand laagdrempelige activiteiten, organisaties en hulpaanbod die hun een steuntje in de rug kunnen bieden. Van kledingbanken tot sportfondsen

foto van medewerkers van Elkander en Wegwijzer op het VNG-congres.

Samenwerking tussen Elkander en WegWijzer

Vanaf dit jaar (2018) werkt Elkander samen met WegWijzer, de informatiediensten van de bibliotheken. De bibliotheek is een knooppunt voor de realisatie van maatschappelijke doelen. Daarvoor werkt de bibliotheek samen met maatschappelijke organisaties. WegWijzer ondersteunt deze maatschappelijke rol van de

Screenshot van de citymarketing-website Ruinen.nl

Citymarketing via de sociale kaart

Het Drentse brinkdorp Ruinen is een uitgebreid digitaal dorpsplatform rijker. Ruinen.nl is sinds 22 juni live met een inwonersgids, ondernemersplatform en toeristenportaal. Het is de eerste citymarketingwebsite op basis van de sociale kaart.

Foto van een oudere man die een telefoon bekijkt.

Jalp is vernieuwd

Begin april is Zoetermeerwijzer.nl online gegaan, een vernieuwde website voor het sociaal domein in de gemeente Zoetermeer. Hiermee is ook de eerste vernieuwde Jalp-website een feit. De indeling, inhoud en techniek zijn grondig vernieuwd. Betrokken klanten en inwoners hebben ons geholpen door

Foto van professionals achter een spreadsheetprogramma op de computer

Jalp PRO: Zorginkoop in de sociale kaart

De nieuwste loot aan de stam van Invis en Jalp is Jalp PRO. Via deze uitbreiding koppel je informatie over (zorg)contracten en tarieven eenvoudig aan de gegevens van organisaties, die toch al in de sociale kaart staan. Zo maakt Jalp

Foto van ambtenaar met tablet en vrouw die elkaar de hand schudden, met toekijkende man aan keukentafel.

Jalp helpt bij het keukentafelgesprek

Hoe kunnen gemeentes hun informatievoorziening over het keukentafelgesprek verbeteren? De Cliëntenmonitor van Aandacht voor Iedereen (AVI) doet een aantal aanbevelingen voor ‘transparante keukentafelgesprekken’. Een van de belangrijkste: de burger moet goed voorbereid zijn op het keukentafelgesprek en zelf nadenken over

Foto van twee mensen met een uitgevouwen plattegrond

Nut en noodzaak van de sociale kaart

Heeft een gemeente een sociale kaart nodig voor het digitale Wmo-loket of het digitale CJG? ‘Welnee, als iemand een organisatie nodig heeft die maaltijden aan huis brengt dan zoek je toch gewoon op Google!’ Maar het is toch handig voor een professional in