Sociale kaart Invis

/Sociale kaart Invis

DE VEELZIJDIGE DIGITALE SOCIALE KAART

Een digitale sociale kaart is dé oplossing voor gemeenten die hun inwoners een goed doorzoekbaar overzicht willen bieden van organisaties en voorzieningen in de gemeente. Zo kunnen inwoners zelf aan de slag met hun hulpvraag. De sociale kaart is ook een handig middel om aan te geven welke organisaties door de gemeente gecontracteerd zijn. Zo maakt u dit inzichtelijk voor zowel inwoners als professionals. Wat Invis biedt:

Overzicht van organisaties én hun diensten

Gegevens gegarandeerd elk half jaar gecontroleerd

Simpel activiteiten toevoegen en tonen in online agenda

Elkander verzorgt de opbouw van de sociale kaart

Dus weg met Excel, pdf-bestanden en papieren gidsen: alle organisaties presenteren hun gegevens online. Zo zijn ze makkelijk aan te passen en snel te doorzoeken. En het grote voordeel: u bent niet degene die de gegevens bij hoeft te houden!

Vrouw met een tablet
1

Aanmelden

Een organisatie schrijft zich in voor de digitale sociale kaart Invis

2

Invoer & controle

De organisatie beschrijft haar producten en diensten, Elkander controleert.

3

Online!

De gegevens worden zichtbaar op de website van de gemeente (zie Jalp)

4

Actueel houden

De organisatie beheert zelf de gegevens via Invis, zodat de gegevens actueel blijven.

DE VOORDELEN VAN INVIS

Foto van een oude vrouw die werkt op een laptop
GEDETAILLEERDE GEGEVENS OVER PRODUCTEN EN DIENSTEN

Meer dan alleen naam, adres, woonplaats

De sociale kaart bevat natuurlijk adressen en contactgegevens van organisaties. Maar Invis biedt meer: organisaties kunnen hun producten en diensten invoeren, van fysiotherapie tot speeltgoeduitleen. Invis is hiermee de meest gedetailleerde sociale kaart voor het sociale domein.

ACTIVITEITEN IN DE BUURT MAKKELIJK VINDBAAR

Een goed gevulde agenda met behulp van de sociale kaart

Via Invis kunnen organisaties ook simpel hun activiteiten bekend maken, denk aan cursussen, een dagelijkse koffie-inloop, straatspeeldag of een klusdag in de speeltuin. Alle activiteiten bundelen wij in de agenda op uw website. Een activiteitenagenda kan ook  als widget worden gekoppeld aan andere websites, bijvoorbeeld een wijkwebsite.

Foto van mensen in een park die afval rapen
Screenshot van organisaties in een sociale kaart
HET HELE SOCIALE DOMEIN IN KAART GEBRACHT

Invis past in elk online portaal voor het sociaal domein

Invis biedt een podium aan allerlei organisaties die actief zijn in het sociaal domein. Van jeugdhulp tot Wmo-ondersteuning, hulp bij participatie, vrijwilligerswerk en buurtinitiatieven. Daarmee is de sociale kaart geschikt om te gebruiken in allerlei websites voor het sociaal domein: een Wmo-website, CJG-website, wijk(team)website, de gemeentelijke website of een digitale gemeentegids.

INVIS EN DE BIBLIOTHEEK

Meer doen door samen te werken

Invis maakt onderdeel uit van het WegWijzer-platform van de Bibliotheek. Dat betekent dat Invis als sociale kaart goed te integreren is met WegWijzer-informatiediensten. WegWijzer is een initiatief van de samenwerkende provinciale bibliotheekorganisaties. Het WegWijzer-platform wordt de komende tijd verder ontwikkeld.

Foto van twee mensen achter een pc in een mediatheek
WAAR IS INVIS?

Al zo’n 50 gemeenten hebben Invis als sociale kaart. Bekijk het overzicht van plaatsen waar Invis actief is.

MEEDOEN AAN INVIS

Wilt u uw organisatie aanmelden voor de sociale kaart? Of bent u al deelnemer aan Invis? Lees hier meer over het systeem.

NUT EN NOODZAAK VAN DE SOCIALE KAART

Wat is een sociale kaart en waarom is een goede digitale sociale kaart voor elke gemeente een aanwinst in het sociaal domein? We leggen het uit in deze blog!

OVER INVIS

Meer weten over Invis?